Scoala mamelor

Acest website este cofinantat din Fondul Social European
prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.

Investeste in oameni!

Trimiterea la tratament in strainatate potrivit ultimelor modificari aduse de Ordinul 1011/2011

Legislatia pentru mame

Ordinul 1011/2011 – o sansa reala la viata

In fiecare zi citim in presa sau vedem la televizor reportaje despre oameni crunt loviti de boala, copii care se zbat intre viata si moarte in timp ce parintii cauta disperati ajutor in toate partile. Sunt situatii limita in fata carora, de cele mai multe ori, medicii privesc neputinciosi, si asta pentru ca la noi in tara nu exista inca aparatura necesara unor investigatii sau interventii complexe. Din pacate, mult prea putini romani aflati in astfel de situatii cunosc faptul ca exista un Ordin care le poate da o SANSA la viata, prin faptul ca le permite accesul la tratamentele din strainatate, cheltuielile fiind suportate din bugetul de stat.


Lupta pentru viata pe care Andreea Marin a purtat-o alaturi de Asociatia Salveaza Vieti a miscat, in cele din urma, muntele birocratiei din sistemul de sanatate romanesc. Ordinul Mortii (Ordinul 50/2004 al Ministrului Sanatatii) nu mai exista in forma in care permitea pierderea vietilor atator oameni precum Jisa George (29 ani, pacient decedat in ziua ajungerii la clinica din strainatate, unde spera sa-si salveze viata, dar birocratia din Romania a dovedit ca era prea tarziu ), Dragos Croitoru (19 ani), David Marian (28 ani), Ionela Linte (28 ani), Iuliana Viorica Oncica (42 ani, pacient decedat imediat dupa aprobarea dosarului sau, care a survenit dupa numeroase memorii la Ministerul Sanatatii si Avocatul Poporului), Claudiu Voicu (8 ani) si, din pacate, lista continua. Dupa 1 an si 8 luni de efort sustinut al Asociatiei Salveaza Vieti impreuna cu Andreea Marin, astazi putem spune, in sfarsit, ca moartea acestor tineri nu a fost in zadar.



CUM CRESC SANSELE ROMANILOR LA VIATA PRIN ORDINUL 1011/2011?

Fiecare roman trebuie sa fie constient ca, in prezent, la nevoie, poate apela la Ordinul 1011/2011 care consfinteste dreptul bolnavilor in stare grava din Romania care nu mai gasesc solutie medicala in timp util la noi acasa de a obtine sprijin financiar din partea Ministerului Sanatatii. Este vorba de boli grave ce nu intra in pachetul de baza acoperit de formularul E112, acesta din urma oferind fonduri din bugetul Casei de Asigurari de Sanatate.
Avem medici buni, dar din pacate lipsurile din spitalele noastre ne pun uneori in situatia disperata de a ne afla in fata principiului "banii sau viata". Este insa dreptul bolnavilor nostri care au nevoie de transplanturi de organe, de celule stem de la un donator neinrudit (leucemii), care sufera de tumori cerebrale sau anumite tipuri de cancer in forme galopante sa se foloseasca de noul Ordin 1011/2011 pentru a obtine fonduri din bugetul alocat acestei cauze de catre Ministerul Sanatatii pentru tratamentele lor in spitale sau clinici din strainatate. Aceasta nu inseamna o negare a valorii specialistilor nostri, ci doar o recunoastere a limitelor pe care sistemul medical romanesc le are in acest moment si o sansa la viata datorata romanilor care ajung intr-o astfel de situatie disperata.



CUM NE AJUTA, CONCRET, ORDINUL 1011/2011

In 2011 Andreea Marin impreuna cu Asociatia Salveaza Vieti a reusit sa schimbe Ordinul 50/2008 al Ministrului Sanatatii, cunoscut drept Ordinul Mortii. A fost un drum dificil, cu multe piedici, dar care in final s-a dovedit ca a meritat toate eforturile depuse de intreaga echipa.
Pana atunci Ordinul vechi, numit pe buna dreptate Ordinul Mortii, permitea cheltuirea banilor publici fara justificare sau chiar pierderea lor atunci cand pacientul murea pe masa de operatie, ajuns mult prea tarziu in strainatate din cauza birocratiei noastre. Erau sanse la viata irosite si pacienti morti dupa luni, sau poate chiar ani, de asteptare a unui raspuns la dosarele depuse, functionari romani nesanctionati pentru intarzieri care pe bolnavi ii costau viata.
Astazi, noul Ordin numit Ordinul 1011/2011 permite trimiterea pacientilor la tratament in strainatate (din pricina limitarilor sistemului medical romanesc de a le oferi solutii in tara lor) intr-o procedura simplificata, care contine termene precise pentru rezolvarea dosarelor bolnavilor. Mai mult, prin noul Ordin se acorda bolnavilor in stare grava din Romania care nu mai gasesc solutie medicala in timp util la noi acasa, dreptul de a obtine sprijin financiar din partea Ministerului Sanatatii.

 


DRUMUL SPRE SANSA LA VIATA

Demersul pentru modificarea Ordinului 50 a inceput in 2009, atunci cand a avut loc prima intalnire dintre Ministerul Sanatatii si Asociatia Salveaza Vieti, aceasta din urma semnaland toate disfunctionalitatile la nivelul gestionarii dosarelor pentru trimitere la tratament in strainatate. Au urmat intalniri de lucru in perioada decembrie 2009 - februarie 2011 la care Salveaza Vieti a venit cu propunerea legislativa, lucrata impreuna cu avocati.
In Martie 2010 comunicarea a fost intrerupta de scoaterea din functie a directorului departamentului, dl. Razvan Vulcanescu. In acel moment, orice cerere de a stabili o intalnire cu cei din Minister a ramas fara raspuns. Pe data de 10 august 2010 au fost publicate in Monitorul Oficial modificarile Ordinului 50 fara modificari de procedura pentru inlesnirea trimiterii la tratament in strainatate.
"Sa se modifice primesc, dar sa nu se schimbe nimic" a fost raspunsul Ministerului Sanatatii la toate incercarile de modificare a Ordinului 50. Este momentul in care Andreea Marin se alatura echipei Salveaza Vieti si intocmeste o scrisoare deschisa Ministrului Sanatatii, in care prezinta situatia la zi si cere cu insistenta o audienta cu Ministrul Sanatatii. Media preia scrisoarea si o publica in spatii generoase, dar Ministrul Sanatatii nu reactioneaza si nu raspunde la aceasta cerere.
In Septembrie 2010 este postata si petitia on-line pentru ca romanii sa poata sustine schimbarea in profunzime a Ordinului 50/2004. Petitia este semnata si sustinuta prin marturii cutremuratoare de peste 9.000 de romani din toate colturile tarii, precum si din tari ca Portugalia, Grecia, Franta, Spania, Elvetia, Israel, Italia, Belgia, Republica Moldova, Germania, U.S.A., Kuvait, Marea Britanie, Luxemburg, Austria, Islanda, Canada, Norvegia, Quatar, Japonia, s.a.m.d. In ciuda atator voci care-si strigau dreptul la viata, Ministerul Sanatatii inca nu reactioneaza.
In aceeasi luna Andreea Marin are sansa unei intalniri neasteptate in studioul televiziunii B1TV tocmai cu Ministrul Sanatatii, dl. Cseke Attilla, fiind invitati separat, la 2 emisiuni diferite. Andreea il abordeaza direct si obtinerea unei audiente nu a mai putut fi evitata. Peste o saptamana, echipa Salveaza Vieti - Andreea Marin alaturi de un avocat, se prezinta la Ministerul Sanatatii cu propunerea de schimbare si cu solutiile pe masa.
Pe 23 septembrie 2010 se reiau negocierile, echipa Salveaza Vieti – Andreea Marin intalnindu-ne cu domnul Ministru Cseke Attila, care a fost de acord ca aceasta lege sa devina una pentru salvarea pacientilor ce nu pot fi tratati in Romania.

Peste 9.000 de romani din toate colturile tarii si din diaspora, din peste 20 de tari ale lumii, au semnat petitia pentru schimbarea in profunzime a Ordinului 50/2004.  Daca in vechiul ordin pacientii care isi depuneau dosarul erau nevoiti sa astepte luni, poate chiar ani pana la primirea unui raspuns, astazi totul se rezolva in 47 sau 48 de zile.

 

 

Trimiterea la tratament în străinătate
potrivit ultimelor modificări aduse de Ordinul 1011/2011




Prin Ordinul nr. 1011/2011 s-au adus o serie de modificări Ordinului ministrului sănătăţii nr. 50/2004 privind metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi pentru tratament în străinătate. Pentru a face mai ușoară înțelegerea procedurii ce trebuie urmată în astfel de situații vom explica mai jos etapele procedurii așa cum sunt ele în  prezent (multe dintre ele fiind modificate prin Ordinul nr. 1011/2011) fără a face o comparație între ceea ce era înainte și ceea este după apariția Ordinului nr. 1011/2011. Pentru cei ce au nevoie de tratament în străinatate important este să știe cum pot beneficia de acest tratament acum după noile modificări.



1. Cine poate beneficia de trimitere la tratament în străinătate
Trimiterea la tratament în străinătate se face pentru bolnavii înscrişi pe lista unui medic de familie, care au parcurs toate nivelurile de acordare a asistenţei medicale, respectiv asistenţa medicală primară, de specialitate, şi care au fost spitalizaţi în unităţi sanitare care oferă servicii medicale de înaltă calitate profesională şi tehnică, dar a căror sănătate nu a fost restabilită. Așadar, trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate se aprobă numai pentru afecţiunile care nu pot fi tratate în ţară.

 

2. Cine poate depune documentația
Documentelenecesare pot fi depuse de:
- bolnav;
- reprezentantul legal al bolnavului sau
- aparţinătorul său (soţ/soţie sau orice rudă până la gradul IV);



3. Documentația poate fi alcătuită din:
- copie de pe foaia de observaţie clinică generală;
- bilet de ieşire din spital;
- analize medicale;
- recomandarea medicului curant, de specialitate, privind efectuarea tratamentului în străinătate + cerere (din partea bolnavului, a reprezentantului legal sau a aparţinătorului acestuia);



4. Instituția la care trebuie depusă documentația
Activitatea de trimitere la tratament medical în străinătate a bolnavilor este îndeplinită de direcţiile de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti şi de Direcţia generală asistentă medicală din cadrul Ministerului Sănătăţii.



5. Condiții de aprobare a trimiterii la tratament în străinătate
a) Afecțiunea să nu poată fi tratată în țară;
b) Depunerea documentelor medicale ale bolnavului la direcția publică județeană/ a municipiului București;
c) Depunerea documentației întocmite de direcția publică județeană/ a municipiului București la Ministerul Sănătății în vederea obținerii aprobării acestuia;



Afecțiunea nu poate fi tratată în țară
Trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate se aprobă de Ministerul Sănătăţii numai pentru afecţiunile care nu pot fi tratate în ţară, pe baza unei documentaţii medicale întocmite de direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti.

 


Depunerea documentelor medicale ale bolnavului la direcția publică județeană/ a municipiului București
Etape:
1. Documentele medicale ale bolnavului (copie de pe foaia de observaţie clinică generală, bilet de ieşire din spital, analize medicale, recomandarea medicului curant, de specialitate, privind efectuarea tratamentului în străinătate) se depun de către bolnav, reprezentantul legal al acestuia sau de către aparţinător (soţ/soţie, rudă de gradul IV) la direcţia de sănătate publică în a cărei rază teritorială domiciliază bolnavul, împreună cu o cerere din partea bolnavului, a reprezentantului legal sau a aparţinătorului acestuia. În cadrul Direcției de sănătate publică există o persoană responsabilă cu organizarea activităţii de trimitere la tratament în străinătate în cadrul Compartimentului de asistenţă medicală şi programe de sănătate.
2. În termen de maximum două zile lucrătoare de la înregistrarea documentelor la direcţia de sănătate publică, această instituţie, prin Compartimentul de asistenţă medicală şi programe de sănătate, are obligaţia de a transmite comisiei de specialitate teritoriale toate documentele necesare îndeplinirii atribuţiilor acestora privind trimiterea bolnavilor la tratament în străinătate. Pentru detalii privind comisia de specialitate teritorială, vezi ultimul capitol.
3. Primirea de către direcția de sănătate publică a procesului-verbal medical întocmit de către comisia de specialitate teritorială
4. După primirea de către direcţia de sănătate publică a procesului-verbal medical pentru trimiterea la tratament medical în străinătate, persoana responsabilă cu organizarea activităţii de trimitere la tratament în străinătate sau, în urma unui angajament scris, bolnavul ori reprezentantul legal al acestuia efectuează corespondenţa cu clinicile recomandate de comisia de specialitate teritorială şi obţine documente privind costul şi condiţiile de plată a tratamentului, precum şi numărul de cont al clinicii.


În situaţia în care bolnavul sau reprezentatul legal al acestuia îşi exprimă opţiunea pentru efectuarea corespondenţei clinicile recomandate de comisia de specialitate teritorială acesta va prezenta direcţiei de sănătate publică documente oficiale emise de clinicile recomandate de comisia de specialitate teritorială, cu antet şi semnătură, care cuprind cel puţin următoarele elemente:
I. Date privind identificarea clinicii: adică denumirea acesteia, adresa, persoana de contact, telefon, fax, e-mail, numărul de cont bancar.
II. Date privind identificarea pacientului: adică numele și prenumele și diagnosticul.
III. Date privind costul tratamentului:
– cost privind evaluarea medicală a pacientului;
– cost privind procedura terapeutică aplicată;
– cost privind evaluarea medicală a pacientului posttratament;
– cost/zi de spitalizare;
– cost total.
IV. Condiţiile de plată a tratamentului
V. Data programării pacientului pentru internare
Direcţiile de sănătate publică consideră valide numai documentele transmise în original sau, după caz, prin fax ori prin e-mail, în forma scanată.


În situaţia în care bolnavul sau reprezentatul legal al acestuia îşi exprimă opţiunea pentru efectuarea corespondenţei cu clinicile recomandate de comisia de specialitate teritorială de către direcţia de sănătate publică, corespondenţa trebuie definitivată în maximum 7 zile lucrătoare de la data înregistrării procesului-verbal medical întocmit de către comisia de specialitate teritorială la direcţia de sănătate publică. În situaţia în care în termenul de 7 zile lucrătoare niciuna dintre clinici nu răspunde cererii adresate de către direcţia de sănătate publică sau răspunsurile sunt negative, direcţia de sănătate publică înştiinţează comisia de specialitate teritorială în maximum 9 zile lucrătoare de la data înregistrării procesului-verbal medical întocmit de către comisia de specialitate teritorială la direcţia de sănătate publică. În acest caz, în termen de maximum două zile lucrătoare de la primirea înştiinţării, comisia de specialitate teritorială nominalizează alte clinici.

 


5. Înaintarea dosarului de către direcţia de sănătate publică pentru a primi aprobarea Ministerului Sănătăţii
În cazul afecţiunilor cu nivel de prioritate – urgenţă medicală sau cu risc vital crescut (major), direcţia de sănătate publică va înainta dosarul spre aprobare Ministerului Sănătăţii cu răspunsul complet al cel puţin două dintre clinicile recomandate de comisia de specialitate teritorială, în termen de 7 zile lucrătoare de la data înregistrării procesului-verbal medical întocmit de către comisia de specialitate teritorială la direcţia de sănătate publică. Acest dosar va cuprinde în mod obligatoriu şi dovezi privind iniţierea corespondenţei cu toate clinicile recomandate de comisia de specialitate teritorială. Dacă ulterior transmiterii dosarului la Ministerul Sănătăţii direcţia de sănătate publică sau bolnavul primeşte şi răspunsurile celorlalte clinici recomandate de comisia de specialitate teritorială, acestea vor fi transmise Ministerului Sănătăţii în vederea completării dosarului.

In cazul afecţiunilor pentru care nu a fost consemnat de către comisia de specialitate teritorială nivelul de prioritate – urgenţă medicală sau risc vital crescut (major), direcţia de sănătate publică va înainta dosarul spre aprobare Ministerului Sănătăţii cu răspunsul complet al cel puţin două dintre clinicile recomandate de comisia de specialitate teritorială, în termen de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării procesului-verbal medical întocmit de către comisia de specialitate teritorială la direcţia de sănătate publică. Acest dosar va cuprinde în mod obligatoriu şi dovezi privind iniţierea corespondenţei cu toate clinicile recomandate de comisia de specialitate teritorială. Dacă ulterior transmiterii dosarului la Ministerul Sănătăţii direcţia de sănătate publică sau bolnavul primeşte şi răspunsurile celorlalte clinici recomandate de comisia de specialitate teritorială, acestea vor fi transmise Ministerului Sănătăţii în vederea completării dosarului.

În cazul în care din documentele transmise comisiei de specialitate teritoriale nu se poate determina cu exactitate conduita care se impune a fi adoptată faţă de solicitarea bolnavului privind trimiterea la tratament în străinătate, la recomandarea preşedintelui comisiei de specialitate teritoriale bolnavii vor fi internaţi într-o clinică din centrul universitar în care funcţionează comisia de specialitate teritorială, pentru efectuarea unor investigaţii medicale.

În situaţia în care, după efectuarea investigaţiilor medicale, comisia de specialitate teritorială decide necesitatea trimiterii bolnavului pentru tratament în străinătate, aceasta întocmeşte procesul-verbal medical şi îl transmite direcţiei de sănătate publică în termen de o zi lucrătoare de la finalizarea examinării cazului. Direcţia de sănătate publică va colabora cu comisia de specialitate teritorială astfel încât între data înregistrării procesului-verbal medical întocmit de către comisia de specialitate teritorială la direcţia de sănătate publică şi încunoştinţarea bolnavului cu privire la decizia comisiei să nu treacă mai mult de 7 zile lucrătoare.

În cazul în care comisia de specialitate teritorială va considera ca bolnavul nu suferă de o afecţiune care justifică trimiterea la tratament în străinătate, aceasta va emite o decizie de respingere a cererii depuse în care va expune temeinic cauzele pentru care afecţiunea nu are indicaţie de tratament în străinătate. În cuprinsul acestei decizii, comisia de specialitate teritorială va recomanda conduita medicală care se impune şi unitatea sanitară în care bolnavul va fi îngrijit în ţară. Decizia comisiei de specialitate teritoriale, va fi transmisă direcţiei de sănătate publică, care are obligaţia de a înştiinţa bolnavul în termen de maximum două zile lucrătoare de la înregistrarea acesteia la direcţia de sănătate publică.
Comisia de specialitate teritorială are obligaţia de a comunica, în scris, direcţiei de sănătate publică concluziile sale, inclusiv conduita medicală de urmat, în maximum 7 zile lucrătoare de la examinarea cazului; pentru nerespectarea acestui termen membrii comisiei răspund administrativ, civil sau penal, după caz.

În cazuri excepţionale impuse de natura şi gravitatea bolii, precum şi pentru bolnavii minori, comisiile de specialitate teritoriale pot recomanda ca bolnavii să se deplaseze în străinătate cu însoţitor, costurile deplasării şi cazării urmând să fie suportate de aceştia, cu excepţia cazurilor în care bolnavul are vârsta cuprinsă între 0 şi 6 ani, situaţie în care direcţia de sănătate publică va deconta şi costurile deplasării pentru un însoţitor.

În cazul în care apar disfuncţionalităţi care întârzie întocmirea documentaţiei medicale pentru trimitere la tratament în străinătate mai mult de 22 de zile lucrătoare de la data înregistrării procesului-verbal medical întocmit de către comisia de specialitate teritorială, direcţia de sănătate publică va informa Ministerul Sănătăţii asupra cauzelor acestor întârzieri, urmând ca acesta să intervină prin reprezentanţii săi pentru rezolvarea problemelor apărute, în maximum două zile lucrătoare de la înregistrarea informării.

 

Depunerea documentații întocmite de direcția publică județeană/ a municipiului București la Ministerul Sănătății în vederea obținerii aprobării acestuia
Solicitările de trimitere a bolnavilor pentru tratament medical în străinătate se aprobă, ca urmare a analizării acestora de către o comisie constituită la nivelul Ministerului Sănătății.
Comisia are obligaţia să se întrunească de două ori pe lună, în intervalul 1–5, respectiv 14–18 ale fiecărei luni, precum şi ori de câte ori este nevoie în cazul urgenţelor, în vederea analizării solicitărilor transmise în condiţiile prezentului ordin. Comisia constituită la nivelul Ministerului Sănătăţii trebuie să ia măsuri pentru ca termenul de adoptare a deciziei şi comunicarea acesteia către direcţia de sănătate publică să nu depăşească 20 de zile lucrătoare de la data înregistrării dosarului la Ministerul Sănătăţii.
Comisia aprobă solicitările care îndeplinesc toate condiţiile de legalitate, în limita fondurilor stabilite lunar cu această destinaţie şi în ordinea descrescătoare a punctajelor totale finale obţinute.

 


6. Plata tratamentului
Plata tratamentului se face de către direcţia de sănătate publică, de regulă, în contul clinicii din străinătate, după efectuarea tratamentului, pe baza documentelor justificative primite în original de la aceasta.

În situaţia în care clinica din străinătate solicită achitarea în avans a costului tratamentului sau a unei părţi din acesta, direcţia de sănătate publică va transmite suma stabilită, solicitând totodată ca la sfârşitul tratamentului să se transmită documentele justificative pentru costul total al tratamentului.

În cazul unor urgenţe medicale, pe baza recomandărilor comisiilor de specialitate teritoriale şi a aprobării comisiei din cadrul Ministerului Sănătăţii, pacientul poate efectua tratamentul recomandat în străinătate, cu suportarea cheltuielilor de către acesta, inclusiv costul transportului sau al însoţitorului, dacă este cazul, urmând ca în termen de 3 zile de la întoarcerea în ţară, pe baza documentelor justificative, să solicite direcţiei de sănătate publică decontarea cheltuielilor.

În vederea stabilirii modalităţii de achitare a costului tratamentului în avans sau după efectuarea acestuia, direcţiile de sănătate publică vor solicita, în corespondenţa cu clinicile din străinătate, precizări în acest sens.

În cazul în care clinica din străinătate solicită prezentarea la control a pacienţilor care au efectuat tratament în străinătate cu aprobarea Ministerului Sănătăţii, se asigură finanţare numai pe baza evaluării tratamentului de către medicul curant de specialitate care a recomandat tratamentul şi a procesului-verbal medical întocmit de către comisia de specialitate teritorială.

În cazul pacienţilor la care suma facturată pentru tratament este mai mică decât suma aprobată, diferenţa va putea fi utilizată în acelaşi scop, dacă este cazul, în cursul aceluiaşi an calendaristic, pe baza aprobării comisiei Ministerului Sănătăţii.

 


7. Obligații ale bolnavului
La plecarea din ţară în vederea efectuării tratamentului, bolnavul sau aparţinătorul va semna un angajament prin care se obligă ca în termen de 3 zile de la întoarcere să prezinte direcţiei de sănătate publică documentele justificative ale sumelor acordate pentru efectuarea tratamentului.
Pacientul sau aparţinătorii acestuia vor semna un document de luare la cunoştinţă despre boala de care suferă, intervenţia recomandată, rezultatele aşteptate în urma efectuării intervenţiei în străinătate, precum şi despre riscurile pe care le comportă intervenţia.
În cazul decesului pacientului familia are obligaţia să anunţe în termen de 7 zile această situaţie direcţiei de sănătate publică, în vederea întocmirii decontului de cheltuieli.
La întoarcerea în ţară bolnavul are obligaţia să se prezinte în termen de 14 zile lucrătoare sau ori de câte ori este programat la medicul curant de specialitate care i-a recomandat tratamentul în străinătate. La împlinirea termenului de un an de la efectuarea primului control, medicul curant de specialitate care a recomandat tratamentul în străinătate elaborează un raport medical, care va fi înaintat direcţiei de sănătate publică. În situaţia în care bolnavul nu se prezintă la medicul curant de specialitate care i-a recomandat tratamentul în străinătate, acesta nu va beneficia de aprobarea altor solicitări privind trimiterea la tratament în străinătate.



8. Comisiile de specialitate teritoriale pentru trimiterea bolnavilor la tratament în străinătate
În centrele universitare medicale din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Craiova, Timişoara şi Târgu Mureş sunt organizate comisii de specialitate teritoriale, fiecare județ din țară fiind arondat la unul din aceste centre universitare medicale astfel:
1. Centrul universitar Bucureşti
Municipiul Bucureşti
Judeţele: Argeş, Buzău, Dâmboviţa, Ialomiţa, Prahova, Teleorman, Giurgiu, Călăraşi, Ilfov, Constanţa, Tulcea, Brăila
2. Centrul universitar Cluj-Napoca
Judeţele: Cluj, Alba, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Maramureş, Satu Mare, Sălaj
3. Centrul universitar Timişoara
Judeţele: Timiş, Arad, Caraş-Severin, Hunedoara
4. Centrul universitar Iaşi
Judeţele: Bacău, Neamţ, Suceava, Vaslui, Vrancea, Iaşi, Botoşani, Galaţi
5. Centrul universitar Târgu Mureş
Judeţele: Covasna, Harghita, Mureş, Braşov, Sibiu
6. Centrul universitar Craiova
Judeţele: Gorj, Mehedinţi, Vâlcea, Dolj, Olt.


Atribuții ale comisiilor de specialitate teritoriale:

 - examinează bolnavul şi documentaţia medicală, în vederea stabilirii diagnosticului complet al afecţiunii de bază (clinic, etiologic, funcţional, histopatologic, topografic, forma şi stadiul evolutiv), consemnând totodată şi eventualele boli asociate;
- în situaţia în care tratamentul bolnavului examinat poate fi efectuat în ţară, recomandă unitatea medicală în care bolnavul urmează să fie tratat, întocmind în acest scop documentaţia medicală necesară;
- recomandă internarea pacientului într-o clinică din centrul universitar în care funcţionează comisia, în cazul în care sunt necesare investigaţii suplimentare pentru stabilirea diagnosticului şi a conduitei terapeutice;
- completează procesul-verbal medical pe care îl trimite direcţiei de sănătate publică judeţene sau a municipiului Bucureşti în termen de maximum 14 zile de la evaluarea pacientului;
- recomandă minimum 3 clinici la care pacientul poate efectua tratament în străinătate, furnizând şi datele de contact ale acestora (adresă, telefon, fax). Selectarea clinicilor se face în ordine descrescătoare, pe baza următoarelor criterii:
– experienţa în domeniu şi rezultatele obţinute;
– calitatea serviciilor oferite;
– costul estimativ al tratamentului (cel mai mic);
- au obligaţia de a argumenta în scris selecţia clinicilor pentru tratament în străinătate;
- completează fişa specială, pentru bolnavii cu afecţiuni hematologice care solicită transplant de celule STEM hematopoietice;
- informează pacientul sau aparţinătorii acestuia despre boala de care suferă, intervenţia recomandată, rezultatele aşteptate în urma efectuării intervenţiei în străinătate, precum şi despre riscurile pe care le comportă intervenţia;
- evaluează pacientul la întoarcerea în ţară şi elaborează un raport medical, trimis direcţiei de sănătate publică judeţene, în care este precizat beneficiul tratamentului efectuat. În cazul în care se impune continuarea tratamentului în străinătate, se completează un nou proces-verbal medical.

 

 

Comentarii

Nu exista nici un comentariu

Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invita sa vizitati www.fonduri-eu.ro

Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatioru pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a guvernului Romaniei.

Termenii si conditiile pentru accesarea, vizionarea si folosirea acestui site le puteti gasi aici